06
okt

Dingen die je moet regelen voor een verbouwing

Nu je eigenlijk de officiële eigenaar bent van een nieuwe (klus)woning kan de verbouwing beginnen. Maar voordat het zover is moeten er nog een aantal dingen geregeld worden. Denk bijvoorbeeld aan het vinden van een geschikte aannemer of het bestellen van bouwmaterialen. Ook een container huren bij Renewi mag je zeker niet vergeten!

Een bouwvergunning

Voordat je daadwerkelijk van start kunt gaan met de verbouwing is het verstandig om te informeren naar een benodigde vergunning. In de meeste gevallen bij een kleine verbouwing is er geen vergunning nodig, maar bij een aanbouw vaak wel. Dit komt omdat het straatbeeld veranderd en dat moet eerst in overleg met de gemeente. Mocht je niet weten of een bouwvergunning voor jouw type verbouwing verplicht is of niet? Dan kun je natuurlijk contact opnemen met de gemeente en daar je vraag stellen. Vaak heb je telefonisch sneller antwoord dan via een e-mail.

Containers

Tijdens de verbouwing worden er veel nieuwe spullen aangeleverd en veel oude materialen worden weggegooid. Het is verstandig om te bekijken welk oud afval hergebruikt kan worden. Zo bespaar je op twee manieren geld, je betaald namelijk minder geld voor het afvoeren van bouwmaterialen en hebt minder nieuwe materialen nodig. Volgens ons is correct sorteren en afvoeren van je afval een manier om veel geld te besparen tijdens de verbouwing.

Genoeg capabele hulp

Gedurende het verbouwen is het heel fijn om veel extra hulp te krijgen. Je kunt je familie, vrienden en zelfs kennissen vragen om een handje te komen helpen. Indien mogelijk is het verstandig om de personen te benaderen die ook daadwerkelijk goed kunnen klussen. Op deze manier ben je efficiënter aan het werk en minder aan het uitleggen.

Een plan van aanpak

Vaak gaat een plan van aanpak gepaard met een aannemer, maar het visualiseren van het plan maakt de verschillende werkzaamheden voor iedereen duidelijk. Zo heeft iedereen overzichtelijk wie, wat, waar en wanneer gaat doen. Een duidelijk plan voorkomt extra kosten, onnodig werk en bespaard een hoop tijd en geld. Een plan van aanpak maak je niet alleen maar natuurlijk met de verschillende partijen samen. Zo weten zij ook wanneer ze tijd moeten reserveren voor jouw project.